Keijo Sumusalo on palkattu eBikeCharge myyntipäälliköksi alkaen 1.4.2022.
Keijo on työurallaan myynyt mm. teollisuuden akku- ja latausjärjestelmiä. Koulutukseltaan hän on sähköalan insinööri. Hän tuntee erilaisten akkujen latauskäyttäytyminen erilaisissa ympäristöoloissa. Hän tuntee hyvin alan toimijat ja on rakentanut vahvan tukiverkoston Suomessa ja muissa Pohjoismaissa. Keijo on palvellut asiakkaitaan molemmilla kotimaisilla kielillä ja auttanut jälleenmyyjiä ja asiakkaitaan menestymään omilla alueillaan.
Keijon haastattelu:
” eBike Charge-tuoteperhe on ajan henkeen erittäin kiinnostava tuote. En voinut vastustaa minulle tarjottua mahdollisuutta osallistua näiden laadukkaiden ja ennen kaikkea turvallisten latausratkaisujen myynnin kehittämiseen. Sähköpyöräilyn räjähdysmäisen kasvun olemme kaikki todenneet, mutta minua kiinnosti ja osittain kummastutti, ettei pyörien akkujen lataamiseen kukaan keskittynyt missään. Paitsi yksi brändi; eBike Charge, kotikaupungistani Porvoosta.
Viime kesän Uusimaa-lehtiartikkeli eBike Chargen nuorista ja innovatiivisista veljeksistä herätti minussa heti suurta mielenkiintoa ja hatun nostoa. Nämä veljekset, nykyiset kollegani, ovat vakuuttaneet minut nyt täysin omista visioistaan sähköpyörien lataamisinfran rakentamisesta. Minun vastuullinen tehtäväni on etsiä eBike Charge-tuotteille oikeat myyntikanavat ja löytää kaikki Suomen sähköpyöräfanit, heidän työnantajansa, heidän käyttämät pyöräilyyn liittyvät palvelupisteet, arkkitehdit sekä kaupunkien ja kuntien liikennesuunnittelijat. Lista on loputon.
Meillä on jo nyt tuotteita, jotka ratkaisevat lähes kaikki toiveet siitä, miten sähköpyörien akkujen lataaminen suoritetaan turvallisesti ilman pelkoa varkauksista niin omakotitalouksissa kuin myös kerrostalojen pyöräkellareissa, parkkihalleissa sekä julkisilla paikoilla.
Mielestäni Porvoo voisi olla hyvä mallikaupunki osoittamaan miten edistää ja rohkaista kaupungin asukkaita käyttämään sekä tavallisia että sähköpyöriä liikkumiseen. Nykyiset polttoainehinnat varmasti myös lisäävät kiinnostusta sähköpyöräilyyn. Myös työnantajat voivat työntekijöilleen tarjota ns. pyöräetua, johon valtio on myöntänyt määrärahan. Kunnollisen sähköpyörien latausinfran rakentaminen kaupunkiin ja sen palvelupisteisiin voisi olla seuraava steppi, jotta Porvoota voisimme jatkossakin kutsua pyöräilykaupungiksi.
Olen myös varma, että pian keskustellaan mm. sähköveneilystä ja samalla myös veneiden lataamisesta. Ehkä tulevat vierailut esimerkiksi Benitas Cafen kesätorille vaatii vierasvenelaiturille turvallisen sähköveneiden latauspisteen. Ihmisistähän siellä jo huolehditaankin hyvin! ”